De dagkapel: Gaat het nu echt gebeuren?

Al een hele tijd leeft bij verschillende groepen in onze parochie het verlangen om de dagkapel geschikt te maken voor meerdere doeleinden. Er is voor die ruimte al een aparte verwarming en we kunnen dat gedeelte door middel van schermen afscheiden. Maar zou die ruimte ook niet geschikt gemaakt kunnen worden voor het oefenen van de koren? En zou het ook geen ruimte kunnen zijn voor grotere vergaderingen, waar het kerkzaaltje minder geschikt voor is? En zou het geen ruimte kunnen zijn, waar je met kleinere groepen bij elkaar kunt komen om op een andere manier te vieren, te mediteren, stil te zijn?

Maar dan moet er wel wat aangepast worden. Onze penningmeester beheert de centen van onze parochie heel goed en heeft dus om een duidelijk plan gevraagd met een serieuze raming van de kosten. Daar zijn we nu mee bezig. Zo denken we in eerste instantie aan het verwijderen van de banken, vloerbedekking op de houten vlonder en de aanschaf van stevige, passende stoelen en tafels. Dan zijn we al een heel eind. Wel zal er dan ook een beroep gedaan moeten worden op vrijwillig(st)ers, want arbeidskrachten zijn heel duur, dat weet iedereen. De eerste vrijwilligers hebben zich al aangemeld.

Het wordt dus echt menens...

Pastor M. Lammers