Verhuur pastorie.

Zoals U al eerder van ons begrepen hebt, zijn er ver gevorderde plannen om onze pastorie te gaan verhuren aan een zorginstelling. De concrete invulling hiervan laat nog wat op zich wachten, vanwege allerlei procedures.

In de tussentijd hebben wij als bestuurscommissie nagedacht hoe we dan ruimtes gaan creëren voor onze vrijwilligersactiviteiten, die nu vooral plaatsvinden in de pastorie. Al het werk dat onze vrijwilligers doen, moet natuurlijk wel door kunnen gaan. Dit is zeer belangrijk om een levende parochiegemeenschap te kunnen blijven. Daarbij hebben we gedacht om de ruimte in de kerk efficiënter te gaan gebruiken en die daarvoor geschikt te maken.

We willen dan ook in de dagkapel de banken verwijderen, vloerbedekking leggen en andere aanpassingen doen, zodat deze ruimte ook geschikt wordt voor het houden van vergaderingen en andere bijeenkomsten. Deze ruimte is immers afsluitbaar en apart te verwarmen. In de zij-sacristie maken we ruimte voor de stencilkamer. Het kleine zaaltje naast de kerk is voor de zomer pas helemaal geverfd, voorzien van frisse gordijnen en krijgt nog ander meubilair. Veel vrijwilligers hebben zich hiervoor ingezet, met name het jongerenkoor heeft de handen uit de mouwen gestoken.

Het secretariaat, moet natuurlijk ook een andere plaats krijgen, die goed bereikbaar is en dicht bij de kerk. We zijn aan het bekijken of we de garages hiervoor geschikt kunnen maken. Na de zomervakanties zullen deze activiteiten van start gaan. U kunt dus de komende tijd veranderingen zien gebeuren, allemaal om ons te helpen als parochie door te kunnen gaan en op een actieve manier bezig te kunnen blijven met het verhaal van God en mensen.

De bestuurscommissie